piątek, 13 lutego 2015

Liebster Blog Awards #1 i #2



W minionym tygodniu zostałam dwa razy nominowana do nagród Liebster Blog Awards. Przepraszam, że dopiero na nie teraz odpowiadam, ale nie miałam pomysłu na niektóre pytania.


Bardzo dziękuję za nominację:

http://www.zapiski-okularnicy.pl/

http://artemis-shelf.blogspot.com/

I zapraszam wszystkich na blogi powyżej! A teraz, zapraszam na odpowiedzi. Zaczynając od pytań Magdaleny:

1. Jaka jest najgrubsza książka, jaką przeczytałaś?

Hm... To dość trudne pytanie. Od jakiegoś roku na mojej półce leży nieprzeczytany Władca Pierścieni, trzy tomy w jednym czyli jakieś 1200 stron. Ale przeczytana... Chyba Harry Potter i Zakon Feniksa. O ile się nie mylę miał ponad 950 stron.

2. Jaki bohater doprowadził cię podczas czytania do szewskiej pasji?

Długo by wyliczać... Irytowała mnie Kelsey z Klątwy tygrysa, Katniss w Kosogłosie i Lena z Pięknych Istot. A wygrywa tę konkurencję...? Przykro mi, Leno. Nie czytałam o bardziej irytującej postaci niż ty.

3. Co najbardziej wkurza cię w ludziach?

To, że nie mówią o czym myślą, tylko sądzą, że sama wpadniesz na to, o co im chodzi. Życie byłoby łatwiejsze, gdybyśmy mówili szczerze i otwarcie.

4. Masz możliwość spędzenia jednej nocy z wyjątkową osobą (ktoś znany, nie znany, żyjący albo już nie) …kogo wybierasz? Co robicie i gdzie?

Nieżyjący... Michael Jackson. Bardzo chciałabym go spotkać. No i... Cała noc z Joshem Hutchersonem brzmi ciekawie... :D Albo J. K. Rowling. Zasypałabym ją masą pytań odnośnie pisania i pomysłów!

5. Twoje marzenie z dzieciństwa?

Zawsze chciałam mieć tą taką Baby Born (?). Ona sikała! Ale nie.. Rodzice nigdy nie chcieli mi jej kupić...

6. W którą bohaterkę/ bohatera z książki / filmu chciałabyś się wcielić?

Wiem, w którą na pewno nie. Katniss i Tris odpadają. A chciałabym... w sumie to nie chciałabym. Lubię swoje życie i na pewno nie chciałabym mieć takich problemów jak bohaterki książek, które czytam.

7. Co kojarzy ci się z dzieciństwem?

Uwielbiałam baśń Andersena Dzikie Łabędzie. Rodzice czytali mi ją na dobranoc a do tej pory mam do niej sentyment i chętnie przeczytałabym ją jeszcze raz.

8. Ulubiony film / serial z czasów dzieciństwa?

Tabaluga, Tabaluga, Tabaluga i jeszcze raz Tabaluga! I pingwin Jakub... Ahhh! W końcu on pokonał tego bałwana?

9. Najgorszy film.

Jednogłośnie i bezapelacyjnie wszystkie się zgadzamy, że są to Disco Robaczki. Dlaczego, dlaczego?

10. Jeśli miałabyś napisać książkę, to jaki byłby to gatunek?

Romans... Zdecydowanie romans. Mega przesłodzony i mdły romans ale w granicach smaku. Może dodałabym trochę elementów fantastycznych.. Albo zrobiła z tego jakiś thriller...

11. Wygrywasz w totolotka…na co przeznaczasz wygraną?

Powiedziałabym, że na książki, ale nie mam już miejsca w domu więc.. Walnęłabym sobie taką wielką prywatną bibliotekę pod domem i wtedy kupiłabym książki.







Pytania Artemis:

1. Jaka była twoja pierwsza samodzielnie przeczytana książka?

Szczerze mówiąc, to nie pamiętam. Jedyne, co mi przychodzi do głowy to moja ukochana lektura z podstawówki, czyli O psie, który jeździł koleją. Nie wiem, czy coś było wcześniej.

2. Jaka jest twoja ulubiona książka?

W tym momencie? Kocham Gwiazd Naszych Wina i Akademię Wampirów. No i oczywiście mam sentyment do Zmierzchu. Dalej zajmuje ważne miejsce w moim sercu, mimo że teraz dostrzegam w nim baaaaaaardzo dużo wad.

3. Czy jest w twoich zbiorach jakaś książka, której nigdy nie oddasz? Dlaczego?

Mam The Fault In Our Stars oraz Greška U Znašim Zvijezdama czyli Gwiazd Naszych Wina, wydanie angielskie i chorwackie. To drugie szukałam po całej Chorwacji, więc chyba logiczne, że nigdy, przenigdy nie oddam. No i jest jeszcze czwarta część Wybranych, którą mam z autografem. :D

4. Czy istnieje książka, która wzruszyła cię do łez/ nauczyła czegoś?

I znowu muszę napisać o Gwiazd Naszych Wina. Płakałam na tej książce jak chyba nigdy w życiu. Ah, nie! Jeszcze jest Akademia Wampirów! Trzecia część... Boże. Wie tylko ten, kto czytał, co przeżywałam na końcówce. A która mnie czegoś nauczyła? Dziewczyna, która chciała zbyt wiele. Tego się nie da opisać. To po prostu trzeba przeczytać.

5. Jaki jest twój ulubiony film?

Jeśli miałabym wybrać to chyba cały Harry Potter. Mam same miłe wspomnienia z nim związane. No i jest jeszcze Gwiazd Naszych Wina... Chyba najlepsza ekranizacja świata.

6. Czy jest jakiś film, który zmienił twoje poglądy?

Ostatnio na religii ksiądz puścił nam Bóg Nie Umarł. Od tamtej pory inaczej trochę patrzę na sprawy wiary. A finał kłótni uczeń-profesor był niesamowity.

7. Jak często chodzisz do kina?

Chyba raz w miesiącu... Choć ostatnio to tylko na Hobbicie byłam. Nic ciekawego nie grają.

8. Dlaczego prowadzisz swój blog?

Chciałam mieć miejsce, gdzie będę mogła wygadać się na temat książek, które przeczytałam.

9. Czy twoje początki w blogosferze były trudne?

Pamiętam jeszcze jak pisałam swojego starego bloga... Zaczynałam jakieś dwa lata temu. Wtedy był lekki przesyt blogami z opowiadaniami i początkowo było mi trudno. Później jednak wyświetlenia rosły, komentarze też. Ta epoka się jednak dla mnie skończyła.

10. Co myślisz o fałszywych osobach?

Nic nie myślę. Takie osoby nie są warte, by poświęcać czas na myślenie o nich.

11. Co sprawia, że wpadasz w gniew?

Nie wpadam w gniew... Choć do stanu najbliższemu gniewowi doprowadzają mnie rodzice i czasem przyjaciele.



Do zabawy nominuję:

http://moje-czytadla.blogspot.com/

http://zaczytane.pl/

http://zrecenzowano.blogspot.com/

http://secret-books.blogspot.com/

http://naszksiazkowir.blogspot.com/

http://heaven-for-readers.blogspot.com/

http://majkabloguje.blogspot.com/

Oraz wszystkich, którzy mają ochotę odpowiedzieć na poniższe pytania!



1. Jaki jest twój ulubiony gatunek literacki?
2. Z jaką baśnią kojarzy ci się dzieciństwo?
3. Jaki jest ostatni film, jaki był przez ciebie obejrzany?
4. Gdy ktoś mówi "książka", o której pozycji myślisz?
5. Dlaczego zacząłeś/ zaczęłaś czytać?
6. Piosenka, którą możesz słuchać 24/7?
7. Myślałeś/ myślałaś kiedyś nad napisaniem książki? Jakiej?
8. Wierzysz w magię i znaczenie liczb?
9. Książka, która leży najbliżej ciebie?
10. Wierzysz w duchy?
11. A wierzysz w przeznaczenie?

28 komentarzy:

  1. A ja miałam Baby Born :) Mnie również irytowała Kelsey. Dziękuję za nominację.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba wszyscy mieli Baby Born oprócz mnie :<

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie miałam tej lalki! :< Moi rodzice byli równie uparci ehh ;/
    Ciekawe odpowiedzi i zauważyłam, że na większość pytań odpowiedziałybyśmy tak samo. ;) A co do tagu to możliwe, że zrobię, ale na razie mam trochę mało czasu na wymyślanie odpowiedzi. :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że wzięłaś udział w zabawie :D Fajne odpowiedzi!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękujemy za nominację w najbliższym czasie odpowiemy na pytania!

    zaczytane.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe pytania i odpowiedzi. Dzięki temu dowiedziałam się o tobie czegoś więcej. Dość często chodzisz do kina. Też bym tak chciała, ale niestety raz na pól roku to dla mnie już dużo.
    Koniecznie muszę przeczytać Gwiazd Naszych Wina, bo jesteś kolejną osobą, która przyznaje, że ta książka doprowadziła cię do łez.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciebie też doprowadzi, uwierz mi.
    Raz w miesiącu z reguły wychodzi film, który chciałabym zobaczyć. Teraz chyba wyjątkowo nic ciekawego nie ma ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za nominację, zajmę się nią dziś wieczorkiem! ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. LBA jest doskonałym sposobem na poznanie blogera ;) udzieliłaś ciekawych odpowiedzi, muszę to przyznać. A wiesz, dla mnie najbardziej irytująca była jednak Kelsey ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też bym chciała żeby ludzie mówili to co myślą ;) Świetne odpowiedzi!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też brałam w tym udział :) Co do niektórych odpowiedzi to odpowiedziałabym bardzo podobnie :) Dzięki za odwiedziny! www.camesss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo ciekawy wywiad, czekam na kolejny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja wolałam koniki Barbie, więc nie miałam Baby Born :c
    takie pocieszenie xd

    OdpowiedzUsuń
  14. No i co mogę napisać? Chyba wiem: Za dużo Gwn, Akademii wampirów itp. :c Czytasz dużo książek a wspominasz tylko o nich, to smutne, wiesz? To TRAGEDIA c:
    Nie nominowałaś mnie, foch :/

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne pytania i odpowiedzi - gratuluje nominacji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bo jakoś to one wzbudzają we mnie emocje…
    A piszesz bloga żeby cie nominować? Dlaczego ja nic nie wiem? O.O

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja najgrubsza książka (o ile dobrze pamiętam) to też ''Zakon Feniksa'' ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny wywiad-aż miło czytać .Pozdrawiam

    http://krainakobiety.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. ciekawe :D mnie jeszcze nie nominowano i w sumie jakos nie żałuję :D :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Piszę ci opowiadanie. A to wystarczy do nominowania samej Wery XD

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne pytania a jeszcze lepsze odpowiedzi. Można z tego wiele się o tb dowiedzieć...pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow.. Chorwackie wydanie Gwiazd naszych wina. Uwielbiam <3 Tak samo jak Pottera i większość książek które wymieniłaś

    OdpowiedzUsuń
  23. Z tymi fałszywymi osobami to racja - nie warto zaprzątać sobie nimi głowy - tacy ludzie niestety są, byli i będą.

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne odpowiedzi :) Również jestem wielką fanką Michaela Jacksona. Kiedyś miałam okazję wybrać się na jego koncert, ale akurat wtedy się rozchorowałam :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja również bardzo lubię AW:) Heheh też kiedyś oglądałam Tabalugę, śmieszne to było, jasne, że pokonał bałwana hihi:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja się zatrzymałam jak szedł gdzieś z jakimś kompasem (?) i nie mógł tam tych swoich mocy używać... A później jeszcze coś było, że go bałwan zamroził... Ja chcę dzieciństwo!

    OdpowiedzUsuń
  27. Gratuluję nominacji, należała Ci się :)

    http://bruneheureuse.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. omg!xD Tyle nowych rzeczy się dowiedziałam o tobie. xD "Gwiazd naszych wina", "Harry Potter"świetne książki i filmy. Akademia wampirów część 3 faktycznie.. nawet mnie zdruzgotała. xD WADY W ZMIERZCHU?! Kim jesteś i co zrobiłaś z Ewą?! xD A co do Baby Born.. kupie ci xD

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz wskrzesza jednego jednorożca :D
Odwiedzam blogi wszystkich, którzy zostawili komentarz pod ostatnim postem ;)