środa, 19 października 2016

Książkowanie| Korona w mroku - Sarah J. Mass

… czyli krótko, zwięźle i na temat.

Znalezione obrazy dla zapytania crown of midnight quotes

Korona w mroku to druga część cyklu o Caelenie Sardotien autorstwa Sarah J. Mass więc dalsza część wpisu może zawierać spojlery co do wydarzeń w pierwszym tomie serii.

Caelena zdobyła tytuł Królewskiej Obrończyni i pozostaje na usługach władcy Adarlanu. Ta posada chyba nie wygląda tak, jak dziewczyna sobie wyobrażała. Król zleca jej misje, często w różnych miejscach kontynentu, w których musi pozbyć się ludzi zagrażających w jakiś sposób koronie. Musi potulnie wykonywać wszystkie rozkazy, aby obietnica wolności się spełniła. Ale jak możecie się domyślać, Cealena zawsze trzyma coś w zanadrzu.

Akcja książki zagęszcza się stopniowo, ale jest zdecydowanie bardziej rozwinięta i ciekawsza niż w pierwszym tomie. Dodatkowo autorka wyjaśnia jeszcze kilka rzeczy, które miały miejsce w Szklanym tronie, więc dopiero tutaj poznamy odpowiedzi na niektóre pytania. A przede wszystkim zagadki tajemniczej przeszłości głównej bohaterki i jej niepewnej przyszłości. Sarah J. Mass oprócz samych kluczowych wydarzeń skupiła się przede wszystkim na pogłębieniu relacji Cealeny z Chaolem i Dorianem. Jestem bardzo zadowolona z tego zabiegu, bo dzięki niemu lepiej poznajemy motywy, którymi kieruje się Caelena przy wyborze ukochanego. A poza tym, dalej nie dostaniemy tu nachalnego wątku miłosnego. Jest go więcej niż w pierwszej części, ale ponownie razem z bohaterami obserwujemy ewolucję głównych treści romantycznych.

Nie samą psychologią jednak człowiek żyje i bardzo dobrze. Korona w mroku to przede wszystkim wydarzenia. Liczne zabójstwa, ucieczki, intrygi i walka o własne życie. Ponadto odkrywanie przeszłości, zgłębianie tajników magii i wieczne potyczki z wrogami. Postać Cealeny dalej jest dobrze napisana. Pomiędzy kolejnymi przeczytanymi książkami i kupowaniem sukien dalej potrafiła być zadziorną Zabójczynią. Spotkałam się z opiniami, że wygranie przez nią turnieju ją rozmiękczyło. Ale w sumie co się dziwić. Najpierw Cealena musiała spełniać życzenia króla zabójców, później trafiła na zesłanie do kopalni a potem musiała walczyć w turnieju. Gdy w końcu uzyskała trochę spokoju i nie musiała stawać w gotowości każdego dnia, zaczęła korzystać z luksusów zamku, jakie jej oferowano. Mimo to potrafiła wykonywać swoje zobowiązania i stanąć do walki o każdej porze.


Szklany tron był dobry, ale Korona w mroku jest jeszcze lepsza. Od początku czekają na nas zagadki, które wraz z rozwojem historii się mnożą i zapętlają. Dodatkowo rozwinął się tu wątek miłosny i ja byłam w zupełności usatysfakcjonowana wyborem bohaterki, ale końcówka mnie zniszczyła. Mam nadzieję, że autorka to jeszcze naprawi. Książkę czyta się błyskawicznie, bo styl Mass jest wprost idealny i nie mam do niego zastrzeżeń. A póki co z każdą jej kolejną powieścią jest lepiej, więc ja już nie mogę się doczekać lektury Dziedzictwa ognia. Wy nadrabiajcie Szklany tron i dalsze części, a ja lecę do trzeciego tomu!





Znajdziesz mnie również tutaj: 
 Facebook: https://www.facebook.com/toreadornottoreadworld/ 
Instagram: https://www.instagram.com/thethirteenthbook/ 
Goodreads: https://www.goodreads.com/ewuniunia 
Snapchat: @ewuniunia

15 komentarzy:

  1. Jak dla mnie na chwilę obecną najlepszym tomem jest III. Lecz nadal muszę zapoznać się z Królową Cieni, a jakoś ostatnio brakło mi czasu na jej przeczytanie. Uwielbiam Szklany tron, ale Dwór cierni i róż jest niewątpliwie lepszy. ;-) Pozdrawiam
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeciego jeszcze nie czytałam, bo też nie mam kiedy :(. Tak samo jak Dwór cierni i róż, też przede mną

      Usuń
  2. Każdy już pisze o tym cyklu :o
    Ja mam Szklany Tron na czytniku, ale nwm kiedy się za niego zabiorę... Zawsze pojawia się coś co ,,muszę'' przeczytać.
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.cm

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka już na mnie czeka i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będę ja miała za soba. Mam nadzieję ze moje odczucia będą podobne do Twoich. Pierwsza czesc była fajna i nie mogę sie doczekać następnej ;)
    Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dobra recenzja!

    Pozdrawiam
    Kejt_Pe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno ci się spodoba, bo jest jeszcze lepsza od pierwszej.
      Dzięki ;)

      Usuń
  4. Czuję się zaintrygowana i zdecydowanie muszę wrzucić na listę tę serię :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta seria to zdecydowanie nie dla mnie, ale dla mojej koleżanki idealna. <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooo super, że Ci się podobała, bo na pewno sięgnę po calutką serię :D Tylko pieniędzy brak chwilowo xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieniądze zdają się znikać wtedy, gdy potrzeba kupić ksiązki XD

      Usuń
  7. Kusisz, kusisz, ale ja nie mam skąd zdobyć, a zresztą powiedziałam sobie, że za kończenie serii biorę się dopiero w 2017 :P
    Oby wybrała Chaola, Chaola <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Jedna koleżanka ma tę książkę i wszyscy się nią jarają :D Ja nie czytałam i nie przeczytam prędko, bo lekturki. D:

    OdpowiedzUsuń
  9. Stara baba ze mnie, ;) ale coraz bardziej ostatnio ciągnie mnie do książek dla dzieci i do fantastyki. Bardzo dużo czytam o tej serii i jeśli trafi się okazja - rzeczywiście po nią sięgnę. Umieszczam "Szklany tron" na liście książek, które chciałabym zdobyć i przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam "Szklany Tron" i absolutnie mnie oczarował! "Korona w Mroku" już czeka na półce, ale obiecałam sobie nie ruszać, dopóki nie przeczytam innych oczekujących pozycji :/
    Jeśli chodzi o wątek miłosny - jestem za Dorianem. Niestety gdzieś wyczytałam, że pojawi się jeszcze ktoś inny - zobaczymy, jak to się potoczy...
    Co do "Dworu Cierni i Róż", to również zdecydowanie polecam - Sarah J. Maas jest chyba obecnie moją ulubioną autorką, udało się jej mnie zachwycić w obu cyklach.

    Pozdrawiam, http://seekerofthebooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Z reguły nie czytam takich książek, ale może czas się przełamać? :)
    Pozdrawiam, maobmaze

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz wskrzesza jednego jednorożca :D
Odwiedzam blogi wszystkich, którzy zostawili komentarz pod ostatnim postem ;)