środa, 28 września 2016

Książkowanie| After. Płomień pod moją skórą - Anna Todd

… czyli krótko, zwięźle i na temat.

Znalezione obrazy dla zapytania after

Tessa to miła, grzeczna i ułożona dziewczyna. Zawsze nienagannie ubrana, dobrze się zachowująca i mająca wzorowe oceny. Gdy wyjeżdża na uczuelnie, w rodzinnym mieście zostawia swojego chłopaka. W chwili rozpoczęcia studiów dziewczyna wydaje się mieć zaplanowaną przyszłość; nauka, staż a potem praca w wydawnictwie. Wszystko zmienia się, gdy na swojej drodze spotyka Hardina, aroganckiego, bezczelnego i wytatuowanego przyjaciela jej nowej współlokatorki.

Jeśli ktoś nie wie, to zaraz się dowie. Seria After początkowo była fan fiction pisanym na Wattpadzie o One Direction. Później, gdy wydawnictwa zainteresowały się publikacją, pozmieniano imiona. Główny bohater, Hardin, to Harry Styles, na którym opiera się cała historia. Tematy fikcji fanowskiej nie są mi obce, więc poniekąd jestem pod wrażeniem, że ta powieść stylem i językiem nie przypomina typowego fan fiction.

Postać Tessy jest tak bardzo irytująca, że wielokrotnie chciałam nią potrząsnąć. Jest tak głupia i naiwna, a równocześnie niesłowna, że ręce opadają. W jednej chwili mówi, że nienawidzi Hardina, a w drugiej do niego lgnie jak pszczoła do miodu. Jak łatwo można się domyślać, relacja tych dwojga szybko przybierze z góry ustalony obrót. Sam fakt, że był to kiedyś fan fik już pokazuje, że możemy spodziewać się wielu zawirowań. Bohaterowie będą się kłócić, całować, kłócić, imprezować a potem znowu godzić i tak w kółko. W końcu czymś trzeba przyciągnąć czytelnika, aby wrócił doczytać kolejny rozdział.

Znalezione obrazy dla zapytania after anna toddSpotkałam się z opiniami, że After jest łagodniejszą wersją Pięćdziesięciu twarzy Greya i w stu procentach się z tym zgadzam. Znaczną część książki stanowią sceny erotyczne pomieszane z kłótniami bohaterów. Z wytęsknieniem czekałam na koniec, chciałam to czym prędzej skończyć, odłożyć i zapomnieć, bo po dalsze części sięgać nie zamierzałam. Potem jednak nadeszło to upragnione zakończenie, zmieniłam zdanie. Ostatnie strony wcisnęły mnie w fotel i sprawiły, że błyskawicznie zaczęłam drugi tom.


Książka jest łatwa i bardzo szybko się ją czyta. Co prawda skąpo u niej z fabułą i nie rozumiem osób, które się nią zachwycają, ale o gustach się nie dyskutuje. Nie będę tej serii nikomu polecać, bo sądzę, że są lepsze, które zasługują na uwagę, ale to, że mnie się nie spodobała nie znaczy, że wy będziecie mieć takie samo zdanie. Jeśli lubicie zawiłe relacje miłosne ze scenami erotycznymi, to myślę, że znajdziecie tu coś dla siebie.




Znajdziesz mnie również tutaj: 
 Facebook: https://www.facebook.com/toreadornottoreadworld/ 
Instagram: https://www.instagram.com/thethirteenthbook/ 
Goodreads: https://www.goodreads.com/ewuniunia 
Snapchat: @ewuniunia

13 komentarzy:

  1. Czytałam i to typowy odmóżdżacz, zdecydowanie czuć klimat fanfiction z wattapada - i moim zdaniem to tam powinno zostać. Szkoda papieru na książki z tej serii, inne i mniej popularne zdecydowanie są lepszą opcją.
    Pozdrawiam, Nat z osobliwe-delirium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie szkoda. To co powstało jako fanfiction, na zawsze pozostanie fanfiction i wydawnictwa nie powinny próbować tego kategoryzować jako powieść.

      Usuń
  2. After, After, After.. o jejciu. Jeśli chodzi o tą książkę to masz rację, nie ma czym się zachwycać. Poza tym Tessa jest jedną z wielu bohaterek, którymi dosłownie gardzę. Płacz, łzy w każdym rozdziale.. Masakra :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy o niej czytałam, to włosy z głowy rwałam. MA-SA-KRA

      Usuń
  3. Jestem ciekawa całej serii. Którą kiedys na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja muszę się przyznać, że swego czasu bardzo chciałam się zaopatrzyć w całą serię, ale z drugiej strony było mi szkoda kasy, bo wiedziałam, że raczej książki byłby dla mnie takim "workiem treningowym", które mogłabym zjechać od góry do dołu ;) Zupełnie nie moja bajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O matko ;< To było dla mnie straszne, jak po kupnie pierwszej części dowiedziałam się, że to fanfik i to jeszcze ONE DIRECTION, ja pikole, straszne. Nie mogę się właśnie przez to za nią zabrać. Zastanawia mnie ten szał wokół owej serii, wszyscy piszą, ze jest średnia, przeciętna, niczym się nie wyróżnia. Więc kuźwa skąd ten boom?
    Kasi recenzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Greya też jest bum, a to totalny klupm i zapchajdziura.
      After jako fan fic jest całkiem dobre, ale fan fickiem powinno pozostać, bo jako powieść to... nie ma słów, aby wyrazić ten poziom literatury

      Usuń
  6. O After ostatnio było bardzo głośno, ale... chyba nic nie jest w stanie zachęcić mnie do przeczytania tej serii. Nie wiem dlaczego, po prostu nie i koniec. Nie wydaje mi się, żeby te książki miały jakoś gruntownie zmienić moje życie, mój światopogląd albo że coś stracę, jeśli ich nie przeczytam... Twoja recenzja jeszcze bardziej utwierdza mnie w tym przekonaniu xD
    Pozdrawiam ciepło i zapraszam do mnie: droga-do-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie są lepsze rzeczy do czytania więc jeśli możesz, nie czytaj After! XD

      Usuń
  7. Czytałam tę książkę i nawet zaczęłam drugi tom...ale tam znowu powtarzał się ten sam schemat! Nie rozumiem, czemu ta seria jest taka popularna. Dla mnie była to jedna z najgorszych, po jakie sięgnęłam. A postać Tessy...po prostu brak słów!

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba jeszcze nie przeczytałam pozytywnej recenzji odnośnie tych książek. :D

    Pozdrawiam, Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja byłam zachwycona serią After, każdy rozdział był czytany z ciekawością. Dla mnie książka warta uwagi. Możemy zobaczyć jak miłość oślepia i nie tylko :)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz wskrzesza jednego jednorożca :D
Odwiedzam blogi wszystkich, którzy zostawili komentarz pod ostatnim postem ;)